понеделник, 14 март 2022 г.

Тя е сред нас и с "Пешка"...

Точно една година от премиерата на стихосбирката "Зеница на времето", а след броени дни се навършва и една година откакто Юлияна Янкова си отиде от този свят...
"Пешка" е тук, за да се срещне с всички нас!
Макар че си отиде твърде рано от този свят, неочаквано, малко след издаването на стихосбирката „Зеница на времето“ (изд. „Многоточие“), Юлияна Янкова завеща поезията си на читателите, семейството ѝ, приятелите – на всички нас, хората, които пристъпваме по земните полета с любовта си, с болката си и с онова тихо туптене от ходовете на настоящето. Тя не се страхуваше от смъртта и знаеше, че „всичко дадено и взето, тук дошло е – да ни възвиси…“
„…Аз съм тук – да бъда малко зрънце, дето връзва преобичан плод, и мечтая за треви и слънце, и възкръсвам в шепите на Бог.
Аз съм тук!“
 
ИК "Многоточие" се прекланя пред паметта на Юли!
Вярваме, че тя ни се усмихва от мартенското небе. За нея беше истинска радост да работим заедно...
 
Можете да си поръчате книгите ѝ тук:
С любовта, вдъхновението, приятелството и вечната незабрава…
 
В един свой стих със заглавие „Въпроси“, Юлето се запитва:
Коя съм аз?
Откъде идвам?
Защо съм тук?
Накъде отивам?
Защо вървя?
За мен тя бе ангел в човешки облик, дошъл от незнайни нам Небеса, за да пробуди в дълбочина сърцата и душите ни, оставяйки част от своите в земните си дела. Бе изпреварила времето си, вървейки твърдо, уверено и с непоклатима вяра смело напред към света, в който вярваше, че заслужаваме да живеем. Отпечатъкът ѝ е под всяка стъпка на земята, така остава завинаги в сърцата ни!
 
Деница Радева
 
Някои хора идват на земята като „сеячи“. Вървейки през трудните житейски пътища, те посяват в сърцето на всеки, с когото са общували, човечност и непреходни истини. Такава беше Юлето, такива са нейните поезия, послания и прозрения – златни семенца. А от нас се иска да ги поливаме с Любов и Светлина, за да израснат кълновете на Истината.
 
Цвета Мишкова
 
Едни от най-хубавите и топли човешки послания винаги са движели поезията ти. Възхищавам се на това, че пишеше така, както и живя, и вярвам, че всеки, който държи твоя книга в ръце, ще усети любов и вдъхновение. 
 
Антон Шопски – син 
 
Юлето ни завеща Вълшебства в стихове! Едни такива благи, пълни с обич, питащи, свързващи хората, пророчески, космични. Вярвам, че Юли докосна много човеци – не само с поезията, но и с благата усмивка, с грижовната си обич, с мъдростта, разговорите, семинарите, търсенията си.
Докосна и мен! Нашата земна среща беше като подарено пътешествие, което сега продължава между световете. Пътешествай, мила приятелко, и ни нашепвай небесни стихове в съня!
 
Кристина Димова
 
Поклон пред твореца, който потвърди чрез поезията си, че думите могат да стигнат толкова далече, че всички да сме винаги заедно в зеницата на времето. Щастлива съм, че те срещнах, Юли, чрез първата ти стихосбирка „Зеница на времето“, за да продължа многоточието на красотата, която ти ни завеща.
Всички ние сме пешки и възкръсваме в шепите на Бог.
Ти си тук… В сърцата ни…
 
Ивелина Цветкова – редактор, издател
 

 

 

Резултати от Трети национален литературен конкурс „Истински неща“ 2024 г.

  П Р О Т О К О Л Уважаеми участници, отваряме отново вратите на Трета творческа работилница „Истински неща“, за да обявим класирането. Конк...