петък, 8 октомври 2021 г.

Ивелина Цветкова с "Лятно вино"...

Обичате ли лятно вино?
Аз го обичам и затова новата ми книга е факт.
Обичам поезията. Тя е част от мен от десетгодишна възраст. Думите идват внезапно, както емоциите редуват своята мощ, подредени в редици по календара, а те ме връщат назад, в спомените ми. Едни са толкова топли –
като слънце, други пък ни напомнят за уханието на дъжд. Но такова е лятото, животът и тяхното вино – лятно вино.
Тази книга е за всички, които обичат поезията ми. С благодарност към всички, които обичат цялата ми философия, метафоричност, моето лято и цялата магия на моя поетичен живот. И за тате, когото обичам като живота, както и децата ми Добромир и Виктория…
„Лятно вино“ събра в себе си най-новите ми стихотворения и избрани от всичките ми тринадесет книги. Не исках да се връщам назад и да преиздавам старите, въпреки че вие ги искате. Аз обичам сега, новото, а то се казва „Лятно вино“...
Понякога съм самолет. Толкова бързо летя покрай хората, че се превръщам във вятър. А те поглеждат към небето, за да видят къде съм, но сетне продължават по своя път. Защо все бързаме за някъде? И аз усещам движението на вятър често покрай мен.
Колко много неща пропускаме по пътя си…
Ивелина Цветкова
Първата ѝ издадена стихосбирка е „Обърнато небе“ (2012). След нея следват „В прегръдките на сезоните“, „С чадърче от глухарче“ изд.Фабер, „По струните на моята любов“ (съвместно с Дора Ефтимова), „Къща за птици“, „Под тъжното око на Господ“, „Мастилени приказки“ – „Изида“, „Сладкарничка за бъдеще“ , „С форма на геврече“, както и приказки в рими за деца „Училище в гората“ и „Весела въртележка“. „Вкусна книга“ се отпечатва заедно с тринайсетата ѝ книга „Дневник с диагноза“ – разкази, която е посветена на жените с диагноза рак на гърдата. Книгата ѝ „Лятно вино“ 2021 г. е букет от нови и избрани стихотворения от предишни издания.
Награждавана в много национални и международни конкурси: Награда на Общински съвет – Община Кула в литературен конкурс „Йордан Йончев“), златна грамота и монета в конкурса „Животът е хубав, въпреки диагнозата…“ от УС на Българска асоциация за хора с онкологични и други заболявания в гр. Хасково (2021 г) за разказа „Дневник с диагноза“, първа награда в „Искри над Бяла“ – 2016, първа награда в XIV-ти Национален поетичен конкурс „Любовта...“ 2014 г. в гр. Враца, и второ място през 2018 г, първа награда в Националния конкурс „Н. Вапцаров“ 2020 г, трето място през 2016 г, първа награда в поетичния конкурс „Пролет моя“ 2016 г. и трета награда през 2017 г., втора награда в „Лирични гласове“ 2016 г, второ място в „Златен Явор“ – гр. Гоце Делчев, втора награда в Националния конкурс „Ний всички сме деца на майката земя“ – 2020 г, Специална награда от Агенцията за хората с увреждания в международния конкурс „Огърлица от разЛОМени сърца“ гр. Лом – 2020 г., Награда на Народно читалище „Напредък – 1869“ гр. Горна Оряховица, за постижения в областта на поетичното творчество, трето място в поетичен конкурс „Юлско лято“ – 2013, почетна грамота и плакет от НЧ „Съгласие-1873“, грамоти от Община Горна Оряховица 2016, 2017, 2018 и 2020 г., отличия в международен конкурс „Белоцветните вишни“, „Мирът“,„Свищовски лозници“ гр. Свищов, „Жената – любима и майка“ – гр. Свиленград, „Мила родино“, и много други, а през 2021 г. получи награда плакет от Конфедерация на българските писатели за редакторска дейност и работа с младите поетични таланти.
Главен редактор и управител на Издателска къща „Многоточие“ и Литературен клуб „Многоточие“, съвместно с прозаика Даниел Меразчиев.
Понякога
Понякога превръщам те във песен –
в най-дългата, подобна на очакване.
Приличам на стебло на малък кестен,
приличам и на миг в среднощно плаване.
Понякога превръщам се в безсъние,
родило светлина, за да я имам.
Понякога… Понякога в безмълвие
се ражда стих и няма вече зима.
Дори вали случайно, даже никак.
Дъждът е междучасие на време,
в което, ако рози с цвят поникнат,
ще виждаш мен и с мен ще бъдеш денем.
Прозорецът – очакване е с минало,
а бъдещето – пали всяко утро.
Не знам дали понякога съм имала
понякога… Понякога, понякога…


 Книгата може да бъде поръчана чрез бутон съобщения на страницата на издателството ни: https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%9C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%B5-548310052367375
 

"Страст и кристали" от Вестислав Иларионов...

  Очаквайте! Срещата ми с 23-годишния Вестислав Иларионов не беше случайна и то в най-хубавия сезон – пролетта. Цъфналите дървета наоколо ся...